חוסל מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד ברצועה

קובי פינקלר No Comments on חוסל מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד ברצועה

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ סוכל מפקד הכוח הרקטי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, אשר לקח חלק משמעותי במימוש מטחי הירי לעבר ישראל

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבצע "מגן וחץ": מטוסי קרב של צה"ל תקפו וסיכלו לפנות בוקר (חמישי) את עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בזמן שהיה בדירת מסתור בחאן יונס. יחד עימו חוסלו עוד שני מחבלים שהיו עימו בדירת המסתור.

הרמטכ"ל וראש השב"כ הלילה ב"בור" בקריה, במהלך סיכולו של מפקד הכוח הרקטי של הגא״פ

ע'אלי היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, בין היתר גם על המטחים האחרונים במבצע "מגן וחץ". ע'אלי הכווין ולקח חלק במתווי הירי ובמטחי הרקטות שכוונו לישראל במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר" נחשב לדמות מרכזית בארגון ועסק בניהול השוטף שלו.

בג'יהאד האיסלאמי אמרו לאלג'זירה: "חיסולו של מפקד מערך הרקטות הלילה לא יעצור את הרקטות שלנו ואנחנו מסוגלים להרחיב את מעגל האש".

עד השעה שש בבוקר צה"ל תקף 158 מטרות. נורו לשטח ישראל 507 רקטות. 110 מהם שיגורים כושלים שנפלו בתוך הרצועה. 154 רקטות יורטו ע"י מערכת כיפת ברזל. ארבעה פלסטינים מעזה נהרגו כתוצאה מהירי הכושל של הג'יהאד.

video
play-sharp-fill

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, התייחס הבוקר למגעים להפסקת אש: "עד שזה לא רשמי, זה לא רשמי. מגעים והפסקות אש זה דבר מורכב. אותנו בצה"ל זה לא מעניין. אנחנו מתרכזים בהגנה וביוזמות התקפיות. מי שירה עלינו זה גא"פ. לא רואים ירי של חמאס עד כה ומתמקדים רק במי שיורה עלינו קרי הגי'אהד האיסלמי.

עוד אמר הגרי: "לפחות 4 אזרחים נהרגו אתמול, פלסטינים תמימים מעזה, בגלל שיגור כושל של הגי'אהד האיסלמי. בהם גם ילדים. חדלנו אתמול מתקיפת חוליית משגרי רקטות ע"י מל"ט תוקף בגלל שזיהינו ילדים בקרבת מקום ולא רצינו לסכן או לפגוע בבלתי מעורבים".

דובר צה"ל עדכן כי ההנחיה להישאר בסמוך למרחבים מוגנים הוארכה עד ליום שישי בשעה 14.

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, שוחח הלילה עם ראש המל"ל צחי הנגבי ודן עמו במאמצים להפסקת האש עם הפלסטינים. סאליבן הדגיש את הצורך למניעת הסלמה ואובדן נוסף של חיים.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא הלילה לעצור לאלתר את הירי לעזה. גוטרש גינה את מותם של האזרחים בעזה ואמר "ישראל חייבת לעמוד בהתחייבויותיה לפי החוק ההומניטרי הבינלאומי, כולל שימוש מידתי בכוח ונקיטת כל אמצעי הזהירות האפשריים כדי להימנע מפגיעה באזרחים במהלך פעולותיה הצבאיות".



0 תגובות